HTML

KudaRóma

Friss topikok

Címkék

2013.04.06. 20:17 KudaRóma

Nagy-napok 2.rész (03.29-03.30.)

051_1365214750.JPG_2272x1704

Este ellátogattam a Colosseumhoz (fenti kép is ekkor készült), ahol az ún. „Via Crucis”-t mutatták be katolikus testvéreink, Ferenc pápa részvételével (nem mondom, hogy vezetésével, ugyanis ő egy felállított színpad közepén csücsült és figyelte az egyes állomáshelyeken elhangzó bibliai Igéket, imákat). Ez az út Jézus utolsó útját mutatta be, melynek végén keresztre feszítették, s meghalt a mi bűneink miatt, helyettünk és miattunk. Szép, csendes este volt annak ellenére, hogy óriási tömeg volt kíváncsi az eseményre, és egy pár „éljen a pápa” felkiáltás, sikoltozás és vastaps megzavarta a nyugodt elmélkedést.

Péntek este még kaptam egy telefonhívást a gyülekezetünk egyik tagjától. Azt mondta, hogy mivel február közepe óta nem tudja kiadni az általa elképzelt áron egy szobás lakását, mondjak egy árat, amit ki tudnék fizetni, s annyiért kiadja nekem a helyet legalább egy hónapra. Meg is egyeztünk hamar, így szombaton festéssel kezdtem napomat, ugyanis egy-két hónapon belül szeretne egy bed and breakfastot nyitni, s ki kellett csinosítani a kicsi lakást. Pár óra munka után azonban letettük az ecsetet, ugyanis a derby d’Italia (Inter-Juventus) volt terítéken, s mivel mindketten nagy fociszeretők vagyunk, ezért a TV elé telepedtünk, s szurkoltunk (én sajnos kevesebb sikerrel…)

Este megkezdtem a pakolást a másnapi költözéshez, de félbe kellett szakítanom, ugyanis moziestet szerveztem a lakásunkba, stílusosan Mel Gibson rendezte Passio c. filmet néztük meg. Most láttam másodszorra ezt az alkotást, de sokkal jobban tetszett, jobban átéltem, mint első alkalommal. Sok minden forgott az agyamban a téma kapcsán, ráadásul a napi „csendesfüzetemben” (Mai Ige) a következőkről olvastam mostanában.

„Ő szabadított meg minket a sötétség hatalmából..." (Kolossé 1:13)

Jézus nem csupán a barátaiért és támogatóiért halt meg; meghalt azokért az emberekért is, akik megvetették őt. Nem „valamit valamiért” volt ez, mintha Jézus ezt mondta volna: „Elfogadlak téged, ha te is elfogadsz engem.” Nem, ez önzetlen, egyoldalú szeretet volt. Feltételek nélkül, semmit sem várva viszonzásul. Isten emiatt „szabadított meg minket a sötétség hatalmából, és vitt át minket szeretett Fiának országába.”  Szabadításod Jézus számára egészen személyes tett volt. Kiontott vérével vonzott magához. A távolság, amely a bűn miatt volt Isten és közted, eltűnt, Isten most már szeret és elfogad. Krisztus vére átvisz minket az Ő országába, ahol mindezeket a kiváltságokat élvezhetjük: garantált védelem, bőséges ellátmány minden szükségünkre, a fiúság teljes joga, és korlátlan belépés trónja elé. A megváltás szó azt jelenti: „kiszabadítás a rabságból váltságdíj megfizetésével”. Nem csupán megvásároltak Krisztus élete árán, de vére által örökbe fogadtak Isten családjába. Jézus vérével írta rá a minket terhelő hatalmas adósságszámlára, hogy minden Isten felé való tartozásunk: „FIZETVE”, és az adósság eltörléséről szóló értesítést odaszögezte a keresztre. Bocsánatot kaptál. Nem tartozol semmivel!

komment

süti beállítások módosítása