HTML

KudaRóma

Friss topikok

Címkék

2014.04.22. 13:50 KudaRóma

Hùsvét 2014

img-20140412-wa0003_1398167117.jpg_2560x1920

"Megteremtetted az örökkévalòsàgot, hogy örökké szeress minket!" - àll fenti idézet fordìtàsaképp.

Vége a keresztyénség legfontosabb ünnepének: a Hùsvétnak. Azért vàlasztottam ezt az idézetet, mert ez is jòl kifejezi ezen ünnep jelentoségét, értelmét. Isten örökkévalò szeretetét ugyanis Fiànak, Jèzus Krisztusnak kereszthalàlàval, majd feltàmadàsàval tette teljessé. Ez a Hùsvét  - szàmomra.

Itt Ròmàban àltalàban leginkàbb a pàpàròl szòl ez az ünnep, a Szent Péter téren 150-200ezer ember tolongott idén is. A szokàsos “Urbi et orbi” àldàs mellett aktuàlis dolgokròl (Ukrajna, Szìria helyzete, szegénység, stb.) szòlt Ferenc, remélem azért sokakban Jézus feltàmadàsa marad a legfontosabb!:)

Hogyan telt idén ez az ünnep itt Ròmàban szàmomra?! Szinte alig maradtak ismerősök, ugyanis ilyenkor a ròmaiak elmennek a vàrosbòl, a turistàk pedig megszàlljàk Ròmàt. Pénteken munka utàn kicsit “rekatolizàltam”, ezért részt vettem a “Via Crucis” rendezvényen a Colosseumnàl. A pàpa jelenlétében a Colosseumbòl indulva végigmesélik a “stàciòkat”, imàdsàg és éneklés kìséretében felolvassàk a szenvedéstörténetet. Idén nem volt jò a szervezés, ugyanis a pocsék hangosìtàs élvezhetetlenné tette e megemlékezést. Szombaton nagyon rossz volt az idő, ezért jobbàra otthon pihengettem, takarìtottam, meccset néztem, elmentem futni, estére pedig a Ròmàban maradt baràtokat invitàltam magamhoz (lakòtàrsaim is mind elutaztak), s egy jò kis magyaros hùsvéti lakomàt rendeztem. Az est keretében felolvastuk az Evangéliumokbòl a szenvedéstörténetet, beszélgettünk, jàtszottunk.

Vasàrnap volt hùsvéti Istentisztelet, majd az egyik csalàd meghìvott hùsvéti ebédre. Rocca di papa településen laknak, tehàt sikerült kiszakadni a ròmai turista forgatagbòl is:). Este elmentem kosarazni pàr haverral, majd filmestet tartottam otthonomban. A “Her” c. filmet néztük meg, melyet mindenkinek ajànlok, mert bàr lassù, igencsak elgondolkodtatò üzenettel bìr, jòl előre vetìti, merre is tart a vilàg a telekommunikàciò terén. Szàndékosan nem àrulok el többet a filmről, àm ha valaki megnézi, szìvesen diskuràlok ròla – privàtban :)
Hùsvéthétfőre kiràndulàst szerveztünk, kb. 15-en “Appia Antica”-t làtogattuk meg, benéztünk a “Quo Vadis” templomba s a Katakombàk vilàgàba. Nagyon jò idő volt, kicsit le is égtem:), jàtszottunk, beszélgettünk, felolvastuk a Hùsvét utàni eseményeket az Evangéliumokbòl, megismertem jobban pàr ùj érdekes embert; összességében tartalmas 3 nap van hàtam mögött. Valòra vàltak a 73. Zsoltàr szavai, melyet előző bejegyzésemben idéztem. Isten nem hagyott magamra, nem voltam egyedül.:)

 

Ez a munkahét “csonka”, ugyanis itt aprilis 25-e nemzeti ünnep, ez pedig idén péntekre esik. Màr szervezem is e hétvégét, meglàtjuk mi alakul…

komment

süti beállítások módosítása