HTML

KudaRóma

Friss topikok

Címkék

2013.02.07. 09:57 KudaRóma

Farsang-Újév (02.02.)

049_1360166384.JPG_2272x1704

Szombaton a délelőtti „nagybevásárlást” követően megszerveztem egy fél napos programot a barátokkal. Délután a római farsang megnyitóján vettünk részt, melyen zenekarok, lovasok, maskarákba öltözött emberek, zászlósok, táncosok vonultak fel. Mivel azonban közel sem volt olyan jó idő, mint az előző két napban, s a többség fázott, elmentünk meginni egy forrócsokit az „antica fabbrica del cioccolato”-ba: ilyen finomat azt hiszem még nemigen ittam.

Miután itt eltöltöttünk közel másfél órát elmentünk a Piazza Venezia közelébe, ugyanis a kínai újév alkalmából nagy ünnepséget rendeztek Rómában. Nem vagyok nagy Kína rajongó, de ez az este káprázatos volt: akrobaták, táncosok, énekesek, zenészek váltották egymást majdnem 3 órán keresztül. Volt nyereményjáték is, mindenki kapott egy sorsjegyet, az enyém a 0256 volt. Elérkezett a sorsolás ideje, s az egyik húzásnál azt mondta a kínai műsorvezető (nem éppen a legérthetőbb olaszsággal), hogy zero (0) dui (azaz due 2) cinque (vagyis 5) seite (azaz a hat és a hét furcsa egyvelegét mondta ki, mivel a sei=hat sette=hét). Sajnos kiderült, hogy nem 6-os, hanem 7-es volt az utolsó szám, így nem én nyertem…:(

Ennek ellenére gyönyörű este volt, melynek végén egy fél órás káprázatos, (igazi kínai) tűzijátékban gyönyörködtünk, a díszlet pedig a Colosseum volt (fenti kissé sajnos elmosódott kép is ennek egy pillanatát örökíti meg). A nap végén pedig egy igzi római kebap-ot faltunk fel…!:) 

komment

süti beállítások módosítása