HTML

KudaRóma

Friss topikok

Címkék

2013.02.16. 08:09 KudaRóma

Lemondás (02.11.)

fulmine_san_pietro_ansa_1360948382.jpg_3072x1766

Hétfőn olyan dolog történt, amire nemigen számítottam mostanság: készülődtem, hogy bemenjek a városba, közben bekapcsoltam a TV-t, hogy megnézzem a híreket, és azt látom-hallom, hogy Joseph Ratzinger (a római katolikus egyház első embere) bejelentette lemondását. Rögtön a TV elé telepedtem, s majd 2 órán keresztül kísértem figyelemmel az élő közvetítéseket, majd el is akartam látogatni a Szent Péter térre (Vatikánba), de előtte még volt teendőm (természetesen álláskeresés), s mire végeztem már zuhogott az eső, dörgött, villámlott, így végül elhalasztottam e csodás tér meglátogatását.

Többen tudják, hogy három „vágyam” volt, amit át akartam élni, amikor kijöttem (még ősszel): 1.) átélni a Pantheonban egy hatalmas esőt, zivatart (ugyanis e templom kupolájának teteje nyílt, s beesik az eső – ez a reformáció emléknapján megadatott egy csodás mise keretében, amiről korábban már beszámoltam; 2.) Úgy gyönyörködni a Trevi kút csodás vízzuhatagának koncertjében, látványában, hogy nem hemzsegnek körülötte a fotózkodni és pénzérméket bedobni vágyó turisták – ez, egy novemberi hatalmas esőzés alkalmából szintén megadatott; 3.) itt lenni Rómában egy/az új pápa megválasztása alkalmából.

Úgy néz ki ezen harmadik „vágyam” is meg fog adatni, de szeretném eloszlatni a rosszindulatú pletykákat: nem én kértem, hogy mondjon le, nem is azért vagyok itt augusztus 29-e óta, hogy előkészítsem eme eseményt…!:)) Sőt, mostantól imádkozom, hogy Isten adjon a katolikus egyháznak egy olyan vezetőt, aki hűen, alázatosan és hitelesen képviseli Őt az emberek előtt! S ki tudja: lehet, hogy éppen egy magyar személyt választanak meg erre (nem, nem engem, mielőtt újabb viccek kerekednének ebből:)), s nem az ő állására pályázom…), még ha itteni vélemények, hírek nem tartják esélyesnek E.P.-t, már csak a neve miatt sem…NOHA ez utóbbi félelem, hiedelem merő babona álláspontom szerint. Mondjuk az egész választási procedúra nem egyszerű (s igen költséges, egyes források szerint több milliárd Eurojába kerül ez az OLASZ (??!!!) államnak…), de nem akarok senkit sem untatni a részletekkel, mindenesetre kár, hogy nem úgy választják ki a jelöltet, mint annak idején Jézus választotta ki az apostolokat, vagy Isten Pál apostolt Júdás Iskariotes helyére. Amikor ugyanis Péter apostolék akarták kiválasztani a helyettest 12. apostolnak, nem éppen Isten akarata szerint cselekedtek, még ha meg is kérdezték (Apostolok cselekedetei 1. rész 15.-26. versek), hiszen Ő nem Mátyást, vagy Józsefet, hanem Pált választotta ki magának…

A nap „katolikus krónikájához” tartozik, hogy az esti nagy vihar során egy villám belecsapott a Szent Péter Bazilika kupolájába, a hír (biztos) nem kacsa, bár személyesen nem láttam, de fenti képet itt örökítették meg, s én magam is jó pár villámot, dörgést hallottam, láttam ezen az estén.

Este újabb, röpke 3 órás egyesület-alapító megbeszélésen vettem részt, most már tényleg rajtam a sor, hogy végső formába öntsem az alapító okiratot, a főbb szabályokkal, sarokpontokkal. Izgalmas, egyben nehéz feladat ez, de remélem, hogy sikerülni fog.

komment

süti beállítások módosítása