HTML

KudaRóma

Friss topikok

Címkék

2014.02.01. 01:47 KudaRóma

Szabadidos programok...

2014-01-25_18_20_16_1391211082.jpg_2560x1920

Pàran kérdezték, mit csinàlok szabadidomben, ìme néhàny dolog, amivel toltom mindennapjaim (estéim).

Mivel a januàr az amerikai foci (NFL) ràjàtszàsànak jegyében telik, s otthon màr én is megszerettem a “tojàslabda sportjàt”, ezért talàltam pàr amerikai fanatikus (ismeretlen)-ismerost, akikkel mindenféle hìzlalò amcsi étel tàrsasàgàban végigszurkoltuk az összes meccset … egészen hajnalig…

Aztàn olykor vacsorameghìvàsoknak teszek eleget (vagy ha ùgy tetszik vacsoràkra hivatom meg magam, ez nézopont kérdése:)), voltam sziciliai vacsoràn, ahol megcsodàlhattam a dél-olasz konyhàt, s egyben azt, hogy a szigetbéli lànyoknak be nem àll a szàjuk…:). Nemrég pedig nàpolyi vacsoràn voltam, ezen felul sokszor itthon szoktunk osszejoveteleket tartani.

Olykor pedig elnézek 1-1 pub-ba, legutòbb egy focimeccset végigcsodàlva, ahol egy nem kedvelt torinòi fehér-fekete csapat kiesésének örulhettem ròmai rivàlisàval szemben. Ezek mòkàs esték, ugyanis a “Roma” szurkolòi varàzslatos hangulatot teremtenek a meccsek alkalmàval.

Mivel azért itt is tél van, s ennek következtében csapadék-csapadék-csapadék (kedd òta esik kisebb-nagyobb megszakìtàsokkal, szinte az egész vàros vìz alatt talàlhatò, erröl azonban nincsenek felvételeim, katasztròfaturizmus majd max most hétvégén…), sokszor itthon “kényszerulök” tölteni az estéket, s ekkor projektoros filmvetìtéseket tartunk. Legutòbbi 3 film amit làttunk mindegyik igencsak érdekesnek bizonyult s csak ajànlani tudom: a “Senki többet (angolul “The best offer”), a “The book of Eli” és a “Walter Mitty titkos élete” c. filmeket tekintettuk mega z elmùlt hetekben.

Ezen kìvul 2 hete elkezdödtek a Bibliaòràk, az Apostolok Cselekedeteit kezdtuk el tanulmànyozni, mindenkinek ajànlom e “könyvet”, föképpen egyben valò elolvasàsra.:). Kb. 8-10 fos az “ùj” csoport, àm szerintem jobb, hogy kevesebben lettunk, hangulatosabb, bensöségesebb, s többen jutnak szòhoz.

Emlìtésre méltò még a “kìnai ùjév” rendezvénye, melyet idén hamarabb unnepeltek Ròmàban (mùlt szombaton), a Piazzale del Popolo-n volt mindenféle tànc és zenei program valamint tombola; természetesen idén sem én nyertem a kìnai korutazàst, vagy az òriàs LED Tv-t, àm az egész rendezvény fénypontja a majd fél òràs tuzijàték szép élmény marad (fenti képi s ennek alkalmàval készult).

Ezt a programot követte egy afrikai est, amikoris tàmogatàst gyujtöttunk egy “burkina faso”-i missziòs ùtra. Az ùt vezetoje egy sràc, akinek az apukàja a falu varàzslòja (sàmànja) volt, ebben a “munkàban” ö lett volna az örököse, de még 8 éves koràban egy misszionàrius érkezett a faluba, a sràc hallott Jézusròl, megtért, s mivel àtadta az életét Krisztusnak, szembeszegult apjàval, aki ezért meg akarta öt ölni, de a sràcnak sikerult elmenekulnie, s azòta maga is misszionàriusként él, segìtve, fejlesztve falujàt.

Tudnék persze még regélni mindegyik fent leìrt programròl, de màr ìgy is hosszùra nyùlt e beszàmolò, kovetkezésképp zàrom soraim…

komment

süti beállítások módosítása