HTML

KudaRóma

Friss topikok

Címkék

2012.11.24. 02:36 KudaRóma

hit és szomj (11.20-11.21.)

Keddi (11.20.) napom kemény munkàval telt, mert egy bonyolult, összetett kutatàst kellett végeznem, s le is kellett dokumentàlni (de legalább végre olasz nyelven), tehàt nehéz volt ugyan, de olykor még élvezetes is. :)

Aztàn nap végére lazìtàsképp osszehìvtam az emeleti kollegàkat, s egy kis magyar bemutatò-kòstolòt tartottam nekik. Volt téliszalàmi, parasztkolbàsz, mangalica kolbàsz, pick szalàmi, paprikàs szalàmi, s jòfajta körte hàzipàlinka.:) Mindenkinek nagyon ìzlettek e hungaricumok, persze a pàlinkàt nemigen bìrtàk, de azért becsulettel legurìtottàk :) Aztàn hazaérve ùgy elàlmosodtam, hogy szinte azonnal ledoltem, s 23 òrakor ébredtem fel, mert még voltak otthoni teendok, melyeket meg kellett csinàlni, valamint készulni a màsnapi Bibliatanulmànyozò hàzicsoportra, szòval hajnali fél 3-ig tartott a nap...

...Szerdàn (11.21.) éppen ezért "nagyon fitt" voltam a munkahelyen, leadtam az előző nap elkezdett munkàt, s mind az én, mind ügyvéd kollégàm nagy örömére megfelelőnek bizonyult, s többször is megdìcsért az eredményért. Ez azért is esett jòl, mert egyrészt nem volt könnyű munka, màsrészt a dicséret nem jàr csak ùgy.:)

Így este igen vidàman érkeztem a Bibliaòràra, ahol Jézus példàzatait tanulmànyoztuk, s ismét vezethettem az egyik csoportot. Új emberek is jöttek ezen a szerdàn, tehàt ismét szinesebb volt a "paletta", sok érdekes, értékes véleményt, gondolatot osztottunk meg egymàssal.

Napi elmélkedésem középpontjában a következő Ige állt: Utánad szomjazik lelkem... mint kiszikkadt, kopár, víztelen föld." (Zsoltárok 63:2)

Az egész 63. Zsoltár zseniális, mindenkinek javaslom elolvasásra, elmélkedésre. A magyarázat eképpen szólt: „Amikor Dávid ezt írta: Utánad szomjazik lelkem... mint kiszikkadt, kopár, víztelen föld", ellenségei erősen szorongatták, és már azon tűnődött, hogy talán Isten elfeledkezett róla. Voltál már így valaha? A fájdalom elviselhetetlen és Isten olyan távolinak tűnik? A fizikai szomjúsággal testünk azt jelzi, hogy vízre van szükségünk; lelkünknek is van egy szomja, amit egyedül Isten tud csillapítani. Õ pedig meg is teszi: „Ha segítségül hívtok, és állhatatosan imádkoztok hozzám, akkor meghallgatlak benneteket. Megtaláltok engem, ha kerestek és teljes szívvel folyamodtok hozzám." (Jeremiás 29:12-13). A fél szívvel végzett erőfeszítés nem lesz elég hozzá! Istent csakis első kézből lehet megismerni. Azok, akik megelégednek a másodkézből való információkkal, igazából nem ismerik Őt... Azt akarják, hogy mások imádkozzanak értük, ahelyett, hogy maguk imádkoznának... hogy igéket mondjanak nekik, ahelyett, hogy maguk olvasnák. Mindenkinek ki kell próbálnia Istent... hogy meglássa az-e, akinek mondja magát... hogy ígéretei igazak-e... hogy válaszol-e az imádságra... hogy ott lesz-e, amikor szükségünk van rá... hogy ad-e bölcsességet, erőt, kitartást és állhatatosságot... Igen, Õ az, akinek mondja magát, igen, ígéretei igazak, igen, válaszolni fog, igen, ott lesz - minden egyes alkalommal." 

komment

süti beállítások módosítása