HTML

KudaRóma

Friss topikok

Címkék

2012.12.11. 00:35 KudaRóma

Advent 1. vasàrnapja

img00333-20121130-2133_1355182013.jpg_1536x1152

Mivel éjjel 2-re értem haza, s reggel kelni kellett az Istentisztelet miatt, ezért nem volt sok idő az alvàsra, de egyàltalàn nem voltam fàradt, sőt ezuttal villàmgyorsan végeztünk az előkészületekkel. Advent 1. vasàrnapja lévén meggyùjtottuk az 1. gyertyàt (fenti kép a Piazza Navona-n készült a karácsonyi vásár alkalmából), majd Keresztelő János születéséről szólt a prédikáció.

Arról beszélt többek között az Igehírdető, hogy a készülődés, várakozás időszaka ez, és ahogy Keresztelő János előkészítette annak idején Jézus életét, munkáját, úgy most a mi feladatunk, hogy hitelesen mutassuk meg az embereknek Isten szeretetét, képviseljük Jézust itt a földön.

 

Alkalom után jó sok emberrel sikerült beszélgetnem, ezeket mindig nagyon élvezem, mert nagyon sok téma előkerül, ilyenkor csak úgy „repül az idő”.

Az egyik sráccal elmentünk egy belvárosi pub-ba, mert meg akartuk nézni együtt az Inter-Palermo meccset, s mivel ő szicíliai és a Palermónak szurkol, jó kis „csörtét” vívtunk egymással, ám mind a szópárbajt, mind a meccset „én” nyertem,  így hát örömmel és teli hassal távoztam egy jó adag lazacos tészta és csirkemell elfogyasztása után, melyet egy eredeti olasz fagyival hűtöttem le. Hazaérve már csak egy forró fürdőre, s maximum egy könnyed otthon megnézett bugyuta filmre vágytam, ehhez képest csörgött a telefon, s egy haverom kérdezte, van-e kedvem megnézni egy filmet. El akartam utasítani a meghívást, ehhez képest a válasz ami a számon kijött az volt, hogy „persze, menjünk”, így nemsokára már egy moziteremben találtam magam – életemben első ízben itt Olaszországban –, s egy nagyon jó kis moziestet csaptunk: Ben Affleck rendezésében az Argo cimű filmet néztük meg. Érdekes, izgalmas, változatos, olykor lassú történet (természetesen „based on true story” mint manapság minden amerikai film), mindenkinek ajánlom, aki „feszült kikapcsolódásra” vágyik, és érdeklődik a (kül)politika, közel-kelet iránt. Mozi után megettem az első római kebabomat (azaz gyrost), mely óriási volt, s majdnem olyan finom, mint Budapesten a Bakáts tér melletti.:) Végül a zuhogó esőben tértem haza, s örömmel vártam a következő hetet, mivel ez a hét(vége) is igen tartalmasra sikeredett...

komment

süti beállítások módosítása