HTML

KudaRóma

Friss topikok

Címkék

2013.03.14. 14:24 KudaRóma

Habemus fehér füst!:) (03.13.)

006_1363267137.JPG_2272x1704

Szép lassan besötétedett, és új térbarátokra tettem szert: egy fiatal római házaspárral ismerkedtem meg, akikkel hamar „egy húron pendültünk”, ugyanis miután megtudták, hogy magyar vagyok, elkezdték dicsérni vízilabdánkat, kiemelve, hogy szerintük a legnagyobb pólós Tibor volt. Benedek Tibor. Nehéz lett volna vitatkozni e meglátással, főleg mert kiderült, hogy a srác vízilabda játékvezető, felesége pedig szakmai ellenőr vízilabdameccseken. Nagyon aranyosak voltak, mert már 19 órát ütött az óra, s drukkoltak, hogy legyen már végre valamilyen eredmény, mondván nemsokára menniük kell meccset vezetni, ráadásul a lány egyre jobban fáradt, ugyanis májusra kisbabát várnak, akit Mátyásnak fognak nevezni (a név jelentése „Isten ajándéka”, s mivel nekik ez a kisbaba nagy ajándék Istentől, a gyermek nevével akarták emlékeztetni magukat minden napra e névvel).

Gyorsan meghallgattatott kívánságuk, ugyanis 19 óra 06 perckor felszállt a várva várt füst. Én rögtön elkezdtem kiabálni, hogy „fehér füst, fehér füst!” , de a körülöttem állók csitítgattak, mondván ez bizony fekete (s valóban, lehet, hogy az első másodpercben annak tűnt, mert még a délelőtti szavazás utóterméke hagyta el a kéményt). Végül azonban nekem lett igazam (s mint az este későbbi részében kiderült nemcsak ebben…:)), így az esernyők szőnyege elkezdett mozgolódni – velem együtt (fenti kép épp ezt az eseményt ábrázolja, bár tudom, nem egy world press foto felvétel, de ennyire tellett...)!

Pár perc alatt igencsak előkelő helyen találtam magam (kb. a 20-25. sorban), így kiválóan láttam mindent. Azaz csak vártam, hogy lássak, ugyanis hosszú perceken át semmi más nem történt, csak sokan kiáltozták: „Éljen a pápa, éljen a pápa!” Én erre a következő kiáltással reflektáltam: „Ki a pápa? ki a pápa?” – ezáltal sokak arcára mosolyt fakasztva.:)) Megismertem a mellettem állókat, várakozókat, együtt fotózkodtunk, múlattuk az időt, latolgattuk a pápa nevét, mentek is rendesen a fogadások…!:)) Mondtam is nekik, hogy tuti szemüveges lesz és Francesco nevet fogja választani, s akkor majd Francesco király után Francesco pápa is lesz Rómában (ugyanis Totti, a Róma labdarúgócsapatának kapitánya, ikonja, bálványa). 

komment

süti beállítások módosítása